
Skozi proces čuječega slikanja se lahko naučimo veščin vodenja
A so otroci v osnovni šoli še premajhni, da bi jih učili veščin dobrega voditelja? Jaz pravim, da ne.
Kaj pa so veščine dobrega voditelja? Organiziranost, točnost, empatičnost in motiviranost? Vse to in še veliko več.
Otroci, ki živijo v okoljih, kjer nimajo priložnosti veščin vodenja opazovati in se jih učiti po vzgledu, lahko te izkušnje pridobijo na druge načine. In zdaj se boste verjetno vprašali, kaj ima to veze z umetnostjo.
Pri čuječem slikanju in risanju je proces tisti, ki nam daje neskončno možnosti za prejemanje velikih in manjših življenjskih naukov in daje možnost za urjenje novih osebnostnih veščin. Če želimo pogledati, kakšne vodstvene kvalitete otrok prinaša s sabo in kje so njegove šibke točke, jih razdelimo po skupinah in jim damo enostavne naloge.
Vsi se strinjamo, da mora dober vodja znati komunicirati s svojo ekipo, sicer bodo njegove ideje in napoti že v začetku naleteli na oviro. Kako dobro gre otrokom pri tem lahko preizkusimo, če damo otroke v pare in jim naročimo, da en riše, drugi mu daje navodila, kako naj bo narisano. V samem procesu otroci naletijo na veliko zagat in tudi veliko priložnosti za napredek.
-
ZAUPANJE -Tisti, ki daje navodila, “vodja”, je že začel risati svojo risbo in mu je mar, kako bo izgledala. Zdaj jo nadaljuje prijatelj “slikar”, kateremu mora zaupati, da bo dobro sledil navodilom.
-
KOMUNIKACIJE – zaradi nesigurnosti otrok se zgodi, da “vodja” ne da jasnih navodil. “Slikar” pa si ne upa še enkrat vprašati, kako je to mislil ali se prepričati, če je dobro razumel navodilo. Tako je v dilemi, naj naredi po svoje ali počaka na nadaljnja navodila.
-
PRILAGAJANJE – zgodi se, da “slikar” ne razume dobro navodil in nariše po svoje. V tem primeru, se mora “vodja ” prilagoditi in izmisliti drugi scenarij, verzijo ali idejo, ki mu bo prav tako všeč na njegovem platnu.
-
KREATIVNOST – Ne samo, da se mora prilagajati problemu, ki je nastal z ne dobro razumljenim navodilom, mora se v kratkem času spomniti nove rešitve za težavo, ki je nastala.
-
MOTIVIRANOST – sposoben mora biti motivirati “slikarja”, da ostane z njim in ne odneha, dokler ni narisano tako, kot si je sam zamislil.
-
NE VMEŠAVANJE – sposoben mora biti potrpeti, da sam ne zgrabi za čopič in nariše do konca, hitreje in enostavneje, ampak strpno in potrpežljivo igra svojo vlogo vodje, dokler ni narejeno, kot je treba.
-
ORGANIZACIJA – zaradi omejenega časa, si mora spomniti načina, kako lahko “slikarju” omogoči čim hitrejšo dokončanje naloge in mogoče sam drži barve, menja čopiče ali kaj pobriše.